DONBAS
Donbass
Niemcy, Ukraina, Francja, Holandia, Rumunia 2018 kolor, 110 min
Reżyseria: Siergiej Łoźnica
Scenariusz: Siergiej Łoźnica
Montaż: Danielius Kokanauskis
Zdjęcia: Oleg Mutu
Obsada: Tamara Jacenko, Ludmiła Smorodina, Olesja Żurakowskaja
Produkcja: Arthouse Traffic, Atoms & Void, Graniet Film BV, JBA Production, Ma.ja.de. Fiction, Wild At Art
Producent: Maria Baker-Choustowa, Sergiej Łoźnica, Heino Deckert
Siergiej Łoźnica
Urodzony w 1964 roku w ZSRR, od lat mieszkający na Zachodzie Europy, reżyser i scenarzysta filmowy. Swoją karierę zaczynał od filmów dokumentalnych, z których najbardziej znane to „Przystanek”, „Portret” i „Blokada”. Od czasu zrealizowanego w 2010 roku „Szczęście ty moje”, regularnie tworzy także filmy fabularne, które regularnie pojawiają się w programie festiwalu w Cannes.
Born in 1964 in USSR, living in Western Europe for years now, a director and screenwriter. He started his career with documentaries, of which most famous are “Przystanek”, “Portret”, and “Blokada”. Since the creation of “Szczęście ty moje” in 2010, he has been producing feature films that regularly appear at the Cannes festival.
11 października 2018 | 20:30
Międzynarodowy Konkurs Koprodukcji Filmowych WAMA Film Festival 2018
projekcja IX
MULTIKINO, ul. Tuwima 26, Olsztyn
wstęp wolny, wejściówki do odebrania w kasie kina
Siergiej Łoźnica („Łagodna”, „We mgle”, „Szczęście ty moje”) w najnowszym fabularnym filmie „Donbas” w hipnotycznym, pełnym groteski stylu, zabiera nas w podróż przez kolejne kręgi piekła wojny hybrydowej we wschodniej Ukrainie. Dzieło Łoźnicy to opowieść o współczesnym człowieczeństwie i cywilizacji w dobie post-prawdy i fake-newsów, o każdym z nas. Film został nagrodzony za najlepszą reżyserię w sekcji Un Certain Regard 71. Cannes.
In a hypnotic and full of grotesque style, Siergiej Łoźnica (“Łagodna”, “We mgle”, “Szczęście ty moje”), and his latest feature film “Donbas”, take us on a journey through the circles of hell of the hybrid war in Eastern Ukraine. Łoźnica’s creation is a story of modern humankind and civilization in the era of post-truth and fake news. The movie won the Un Certain Regard section prize for the best director at the 71st Cannes Film Festival.
